Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby nieruchomości na mapie
wydajność klimatyzacji

o klimatyzacji, klimatyzatorach, wentylacji i wentylatorach

klimatyzacja

wydajność klimatyzacji

Eksperymenty uczą tego, co wszyscy pomijają w sztywnym rozumowaniu :) Otóż prawdą jest, że podgrzane pary mają mniejszą gęstość, ale prawdą jest też to, że pary w wymienniku regeneracyjnym podgrzewając się od gorącego ciekłego czynnika podnoszą ciśnienie parowania w parowniku klimatyzacji, albo jak kto woli - temperaturę parowania. Przy 10kW dostarczanej mocy cieplnej na grzejniki wzrost ten wyniósł u mnie nawet 1[C] przy podgrzaniu par z 5 do 21[C]. 
Tak więc z jednej strony się traci a z drugiej zyskuje wentylacja. Sprawdzałem jaka jest ogólna efektywność tego procesu i zauważyłem tylko nieznaczną stratę mocy wyjściowej. Jednakże większe dochłodzenie czynnika skutkuje większym COP klimatyzacji. A wiem to, bo męczyłem ją tak cały miesiąc po 10h dziennie. Później dowiedziałem się wentylacja Warszawa od konstruktorów, że mogą pracować do 130-140 [C]. Z drugiej strony niskie ciśnienia R134a nie nastręczały jej problemów z odprowadzeniem ciepła z silnika bo jego moc była na poziomie 75% znamionowej przy trmperaturze skraplania klimatyzacji 47[C]. Teraz męczę ją bez przegrzania par. Na krociec ssawny wchodzi od -5 do +2 [C]. Olej ma temperaturę 28-35[C]. Widać, że pracuje wydajniej ale test jeszcze trwa. Przy -8 do -10 zaczyna być słyszalna coraz głośniej ciecz w cylindrach i stuki. Olej ma wtedy ok. -2[C]. Muszę dokładnie zbadać COP tego systemu bo za 3 tygodnie wstawiam w jej miejsce SCROLLa dla porównania. "W przypadku spreżarek spiralnych, zastosowanie przetwornic częstotliwości jest mocno ograniczone. Wynika to głównie z dwóch powodów. Sprężarka spiralna, z uwagi na swoją konstrukcję wewnetrzną nie posiada pompy olejowej. Olej rozprowadzany jest do elementów współpracujących poprzez wydrążone wewnątrz wału kanały, a do prawidłowego smarowania niezbędna jest odpowiednia wartość siły odśrodkowej, która zapewnia odpowiednio dużą prędkość obrotową silnika elektrycznego. Dodatkowo, w sprężarkach spiralnych z uwagi na zabezpieczenie wewnętrzne sprężarki przed powrotem cieczy lub przedostawaniem sie brudu do wnętrza zestawu spiral, zwane podatnością promieniową, wymagana jest odpowiednio duża prędkość obrotowa silnika elektrycznego do utrzymania zestawu spiral w położeniu pracy wentylatora, umożliwiając tym samym efektywne sprężanie gazu. Z kolei zbyt duża prędkość silnika elektrycznego powoduje, że działające siły mogą doprowadzić do zniszczenia zestawu spiral, bez względu na typ sprężarki i jej producenta. Możliwy przedział zmiany częstotliwości dla sprężarek spiralnych wynosi 48 – 62Hz, co z uwagi na możliwość zmiany wydajności sprężarki nie jest zadowalający. Dodatkowym problemem przy niskich prędkościach pracy silnika to zmniejszony strumień masowy czynika, który przy długich i dużych średnicach rurociągu nie zabierze ze sobą oleju i w efekcie doprowadzić może do zbierania się oleju w niektórych punktach instalacji klimatyzacji (w tzw. pułapkach olejowych) a w końcowym efekcie do zatarcia sprężarki" . 


Głosuj (0)
Arkaszka 22:01:00 30/10/2012 [Powrót] Komentuj